14.4.12

Inspirert

Det var veldig godt å få på plass ny garasje her på tomta, men det er ingen tvil om at garasjen raserte det jeg hadde av hage. Før hadde vi en liten garasje som lå lenger framme med hage bak. Nå har vi en større garasje lenger bak, noe som gjør at gårdsplassen er desto større. At garasjen ikke ligger helt der vi opprinnelig tenkte og muligens virker litt  høyere enn planlagt, er (nesten) ferdigdiskutert. Gjort er gjort og det er uansett ingen ting å gjøre med det nå. Men at hagen min er blitt mikroskopisk og at den kommer til å bli relativt skyggefull er et faktum. Men det går an å ha drømmer og legge planer for det!

Hagen - eller hva man nå skal kalle det - anno april 2012

I dag har jeg vært på hagemesse på Norges Varemesse og hentet litt inspirasjon. Og kanskje - skal vi si innen 2015 eller noe sånt - kan det hende hagen blir seende sånn ut. Jordhaugen ligger jo der allerede:


Eller kanskje vi skal satse på en løsning med sau i hagen. Hvis vi velger levende sau framfor steinsau har vi gratis gressklipping også:


Jeg liker i grunn løsninger med forskjellige elementer, krukker, kasser osv:


Eller hva med å slippe gressklipping forever, liksom:


Jeg hadde litt sans for denne gropa, som ved regnvær trolig gir et flott badebasseng: 


Denne var vel favoritten min, en liten plass for to i et skyggefylt hjørne. Realiserbart:


Men aller mest sannsynlig er det vel at hagen min ser omtrent sånn ut sommeren 2015:

2 kommentarer:

  1. He he, ja det er lov å drømme. Var jo bare et par små detaljer som skilte bilde 1 og 2, som du sier er haugen der allerede.

    SvarSlett
  2. Blomkarse over heile haugen din hadde vore fint;)

    SvarSlett