4.9.11

Oppussingsoppdatering

Jeg vil tro at det er mange (Neivel? Ikke??) som til tider setter seg ned og undres: "Hmm, lurer på hvordan det går med alle prosjektene i det heidiske hus?" 

Mens andre river ned og bygger opp et kjøkken i løpet av ei helg og atter andre bygger hus i løpet av få uker, går ting en SMULE treigere i Heidi-heimen. Nå kan jeg lett kaste skylda over på Mannen som jo har vært særdeles fraværende i perioder. For selv om Heidi mestrer sparkling og maling relativt greit, så er det Mannen som må stå for de grunnleggende arbeidene. Og det er mye grunnarbeid som må foretas i Heidi-heimen. Men nå er Mannen hjemme igjen og etter noen uker med rekreasjon og ferie er han nå kommet i siget. Eller siiiget. Men det går framover! Og mens Heidi nå har jobbet i tre uker, har Mannen fortsatt to ukers ferie igjen å ta av.

Garasjen er jo ett av prosjektene som pågår. Mens vi venter på at det skal bli oppholdsvær lenge nok til at vi får kasta litt maling på veggene, har elektrikermannen vært og gjort jobben sin.

Garasje i dagslys, UTEN maling, MED nye utelamper.

Garasje i "mørten" med tente lys (med og uten blits).

For godt og vel ett år siden kunne jeg gledestrålende formidle at nå, , var vi i gang med med å pusse opp hobbyrommet innenfor soverommet vårt. Og så blei det plutselig stopp. Og så skjedde det ingenting. Lenge. Men også her er ting i gang igjen. Alle gulvbjelker er på plass og isolering pågår. Og som sagt, to uker til med ferie vil forhåpentligvis medføre ytterligere framgang.

Fint?

Og så et bilde fra soverommet vårt. Inntil en vegg. Der vi har stabla ting i påvente av andre steder å plassere det. Der prinsippet er at det som ramler ned blir kasta øverst i haugen igjen. Det er kanskje sånne bilder man ikke publiserer på verdsveva?

Unikt stablesystem.

7 kommentarer:

  1. Fin garasje! Og til opplysning. Vi har bare revet denne helga!

    SvarSlett
  2. look whos stabling!!

    fin garasje også, wow!!
    flink mann!

    Se på jørgen-innlegget også.
    Bare lirer av meg kommentarer vett du!

    klem

    SvarSlett
  3. Garasjen ble veldig fin, gratulerer med vel gjennomført arbeid.

    Lykke til med hobbyrommet.

    Imponerende stablesystem ;)

    SvarSlett
  4. Ikke verst, ikke verst! Litt framdrift er bedre enn ingen framdrift, og så er det dessuten viktig at maken har noe sysle med vinteren:-)

    SvarSlett
  5. Det siste bildet imponerte! Ser at eg kanskje snart kunne publisert noe fra vårt soverom også...men eg trur eg venter litt... Men kan informere om at eg vart letta når eg såg korleis andre kan ha det :)

    SvarSlett
  6. Elska det siste bildet, sånn interiørblåggingliker jeg!

    SvarSlett