12.9.09

Myrdammen - hvor?

I dag skulle det være familiedag ved Myrdammen i Rælingen, arrangert av Rælingen speidergruppe/Rælingen jeger- og fiskerforening. Med natursti, kanopadling og fisking. Dit skulle Pia og jeg. Jeg trenger vel ikke for 'nte gang å fortelle om min manglende stedsans? For jeg har vært ved Myrdammen før! Og trengte derfor ikke sjekke noe kart. Og regna med at det var skilta. Kanskje det også ville være ekstra markert i dag, i og med at det skulle være et arrangement der. Og jeg kjørte og kjørte. Og kjørte. Til slutt skjønte til og med jeg at jeg hadde kjørt for langt og snudde. Og prøvde å finne riktig avkjørsel på tilbakeveien. Med like dårlig resultat. Og med en oppgitt Pia i setet ved siden av sin mor, ga vi opp.

Kan noen ansvarlige fra veimyndighetene være så snill å sette opp tydelige skilt? Som kan hjelpe sånne stedsamøber som meg til å finne fram til steder? De kan gjerne kopiere og bruke skiltet under her, som jeg har laget helt selv.


Og siden Pia og jeg aldri fant fram til Myrdammen, tok vi en liten stopp på Rælingen bygdetun istedet. Og for all del, det er koselig der også. Med landhandel og husflid. Men det var ikke helt det vi hadde tenkt oss i dag.

Pia på stabburstrappa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar