16.10.12

Bli sett(2)! Ukens ugle #44, 45 og 46

Det er alt for lenge siden ukens ugle ble presentert, derfor slår jeg til med tre på en gang. Og benytter samtidig anledningen til å predikere aldri så lite: Det er mørkt ute, bli sett, bruk refleks! Selv utstyrer jeg meg med et blinkende armbind når bikkja og jeg tråkker rundt på mørke kvelder.

Uglerefleksene har jeg grini meg til fra en kollega. De er selvklebende, så jeg må velge med omhu hvor jeg skal klistre dem fast. Og det er veldig vanskelig å ta et fint bilde av en refleks, har jeg funnet ut...

Rød, hvit og grønn refleksugle.

5 kommentarer:

  1. Kan abre tenke meg du ble ekstatisk da du så disse ugle refleksene...."bare må ha" - bare må ha" - gikk vel som en sang i hodet ditt?

    Sorru, Heidi, kunne ikke dy meg med å erte deg, det er godt ment, det er jo abre så artig at du er så uglegærne !!

    Flink du er som bruker refleks, noe jeg burde innføre til i Italia, har til dags dato aldri sett ett menneske der med refleks...men, når jeg tenker etter, så går ikke italienere gatelangs etter mørkets frembrudd på høsten? hmmm...de kjører alltid bil ! Hahaha

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kasta kollegaen i bakken, holdt henne fast og skrek: Gi meg en! Nå! ;o)

      Du får lære kompisene dine både å gå tur OG bruke refleks, da... ;o)

      Slett
  2. Fine! Jeg har også blitt flink med refleksen nå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi som er ute og vandrer gatelangs i "mørten" MÅ det!

      Slett
  3. Viktig oppfordring i høstmørket. Selv har jeg ikke noe fancy uglerier, men jeg bruker refleks!

    SvarSlett