5.5.11

Bryllup og sånt

Neida, jeg vil slett ikke ha på meg at jeg er treig. Jeg bare utsetter ting litt. På den måten kan jeg bedrive litt folkeopplysning i etterkant. Og for de uinvidde: Nå er den sånn ca en uke siden det var royalt bryllup Storbritannia. Og Kate og William fikk hverandre til odel og eie. Med felleseie og uten løfte om å adlyde.

Med denne ring osv...

På jobben feiret vi selvsagt stortstilt. Med dekket bord, hatter, kanapeer, champagne à la mozell, napoleonskake - og brødskiver med leverpostei. Og bryllup på storskjerm. Riktignok i en noe hakkete versjon av nett-tv, men vi fikk med oss det viktigste.

Tv-sjefen i rosa kjole og rosa hatt for anledningen. Og hvis man har et skarpt øye, kan man se at dekorasjonssjefen har matchet trærne i kirka med trær i ytterkant av lerretet.

Nå skal det innrømmes at det stor sett var den kvinnelige delen av kollegene som overvar den kongelige (prinselige?) vielsen. De fleste hanndyrene holdt seg på spiserommet og kom bare tuslende inn når de skulle hente seg kake. Kun én av dem valgte å føle litt på sine feminine sider som han sa og satt en stund sammen med oss. Sånn i ettertid har jeg tenkt på akkurat den der. Er bryllup egentlig en feminin greie? Jeg trodde nemlig at sånn ca 50% av dem som giftet seg var menn...

Men kake skulle dem ha!


3 kommentarer:

  1. Aldri for sent å minne om den herlige fredagen da "ingen skulle se" men det var trangt rundt pulten min.

    Nydelig hatt!

    SvarSlett
  2. Her hos oss så vi litt av vielsen da vi ventet på tur i banken, og litt da vi var på kjøpesenteret. Vi fikk med oss kjolen til bruden og alle parabolantennene på damegjestenes hoder.

    Vi var i London uka etter og det sto fremdeles noen tribuner ved Buckingham Palace.

    Thats it.

    SvarSlett