24.4.11

Påskeharen - og andre julenisser

I alle år er jeg den her i huset som har hatt den nærmeste kontakten med påskeharen. Hintingen om at andre også burde ha en samtale med påskeharen, har tydeligvis aldri gått inn. Og hver påskeaften er det bare "de andre" som har kunnet fråtse i påskeeggene sine. Nå skal det sies at Mannen har vært ganske villig til å dele sitt påskeegg med meg, iallefall etter første rundes saumfaring, men saken er jo at hans påskeegg aldri inneholder feks marsipan eller lakris, fordi påskeharen selvfølgelig VET at dette er saker Mannen ikke er så veldig glad i. Etterhvert har jeg vel gitt mer eller mindre opp og heller lagt inn et krav om at jeg til påske i det minste skal få en bukett gule tulipaner. Etter noen års treg start (glemt eller "påskeliljer er fine, men de er ikke tulipaner"), har tulipanene blitt tradisjon, selv om spørsmålet stort sett kommer hvert år: Det er nå du skal ha gule tulipaner, ikke sant? 

Påsken i år har Mannen vært fraværende, iallefall fysisk. Og jeg klarte selv veldig fint å kjøpe mine gule tulipaner (selv om påskeharen selvfølgelig sørget for at Mannen fikk sitt påskeegg til akkurat riktig tidspunkt...) Håpet om påskeegg var derfor helt borte og jeg tok selv en alvorsprat med påskeharen sånn at han i år sørget for at jeg fikk et. Med marsipan! 

Stor var derfor overraskelsen da jeg gikk og la meg natt til påskeaften. For der, i senga, lå et stort, UKJENT påskeegg. Med både lakris og marsipan. Og ugleklistremerker... Påskeharen har rett og slett blitt dobbeltbooket! Og jeg sitter her med TO velfylte påskeegg!

 Jepp, jeg er mett i dag også!

Påskeegg og påskeegg

1 kommentar: