10.10.10

Med blanke ark

10.10.10

Du verden for en magisk dato! Jeg er stor fan av dager da man liksom kan begynne på nytt. 1. januar er vel den aller beste i så måte, men hver 1. i en ny måned er gode dager. Og hvis den 1. tilfeldigvis skulle falle på en mandag, da MÅ jo ting bare gå bra. Og man går videre som et nytt og bedre menneske. Men sånn til hverdags og sånn ca. hver uke, fungerer også helt vanlige mandager til "den store forandringen". Helt til tirsdag...

HH/Mia i Myra skrev for kort tid tilbake om sin hang til notatbøker. Vel, det er en hang jeg deler med henne. Og det er ikke få notatbøker og almanakker som har fått bosted i det Heidiske hjem. Et hjem der de etter kort tid stort sett får leve i fred og ro. Men i sommer, i god tid før halvårsovergangen (altså 1. juli), kom jeg over BOKA. Jeg gikk og sikla på den i flere dager før jeg fant ut at jeg bare MÅTTE ha den! Og her var det i tillegg til kalender, både dagplaner og gjørelister og telefonlister og integrert lommebok og jeg vet ikke hva. Og den har vært med meg både på jobben og på ferie. Men... JEG HAR ENNÅ IKKE SKREVET ETT ENESTE ORD I DEN!

Vel, på denne magiske dato 10.10.10 skal jeg iallefall gripe pennen fatt og notere navnet mitt på første side. Som begynnelsen på et nytt og bedre liv. Og i morgen er det mandag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar