9.3.09

Pinlig, pinlig...

Altså, jeg har egentlig ingenting i mot reality-tv. At folk velger å drite seg ut på tv, får være opp til dem selv og at andre morer seg med å se andre drite seg ut på tv, må det også fritt gå an å velge. Men i kveld har det tatt litt overhånd her i heimen og jeg må jo si at enkelte mennesker bør beskyttes mot seg selv!

Først ute i kveld var NRK med serien "Si ja, bli min". Altså serien der folk skal fri til en intetanende partner på en eller annen spekulativ eller helst pinlig måte. Nå har jeg bare sett ca halvannet av programmene, og jeg aner ikke om alle de som har blitt fridd til har sagt ja eller ikke, men det er FLAUT! Gud forby!

Neste program ut var "Norges styggeste rom" på TV3. Nå får jo de som er med i programmet pusset opp et av husets værelser, som regel med et ganske greit resultat (kjøkkenet forrige uke hadde jeg helt klart kunnet leve med, men jeg kunne vel i realiteten klart å leve med et hvilket som helt funksjonelt kjøkken for tiden!). Det pinelige med dette programmet går på at man må vise fram hvordan man har det FØR det blir pusset opp. Og det er som regel IKKE pent. Nå kaster jeg kanskje litt stein i glasshus jeg som legger ut før- og etterbilder av kjøkken, men det er på en blogg og ikke på tv. Og jeg kommer aldri, ALDRI til å legge ut bilder av hele kaosstua mi, det grusomme soverommet, den stygge gangen.... tror jeg... ;o)

Men det aller pinligste som gikk på tv i kveld, gikk også på TV3 og var den norske versjonen av "Paradise Hotel". Har fra før kikket litt på den amerikanske versjonen, og jeg lurer på om ikke TV3 også har sendt en dansk utgave. Men altså, kan noen fortelle meg konseptet her er? Man skal danne par, ha seg mest mulig, drikke og feste mest mulig og så...? Hva går det ellers ut på, liksom? Bra det er sponset av Kondomeriet...

6 kommentarer:

  1. Du kunne jo stilt opp i et par av disse programmene selv da... Paradise f.eks :-D Da lover jeg at jeg ikke skal rødme... :-P

    SvarSlett
  2. Altså, nå er du hakket singlere enn meg (?), selvom gressenker er temmelig single de også, så du får ta deg av Paradise-biten! Så skal jeg ta meg av de to andre. Norges styggeste rom har jeg iallefall flere av! ;o)

    SvarSlett
  3. Det pinligste jeg har sett i det siste var definitivt "Ungkaren". Altså: hvor har de fått tak i disse 40-åringene? De er i alle fall ikke representative for de damene jeg kjenner som er mellom 30 og 40 +. Æsj!!

    SvarSlett
  4. Jeg, som kun orka å se med et halvt øye på "The wonder years" (den finfine, dog veldig flaue serien med Fred Savage på slutten at åttitallet) klarer ikke å se på realitytv. Enten blir jeg dritflau, eller så blir jeg så sur at jeg får lyst til å kaste teven ut av vinduet.

    SvarSlett
  5. HH: Jeg burde ha nevnt Ungkaren også, men den gikk ikke på tv i går. ;o) Men helt enig, det var også en pinlig seanse. Og jeg synes ikke 20-åringene var det spor bedre enn de på 40. Lurer på hvor mye som er regissert?

    Kine: Jeg bor sammen med en mann som for det meste er notorisk allergisk mot reality, så når nå katten er borte... ;o) Hehe, kanskje jeg skulle la dette året bli reality-året? Men "The Wonder Years" og Fred Savage... Drar kjensel på navn og tittel, men etter en rask googling kan jeg ikke si at dette er noe jeg husker. Det var ikke reality, det? *redd for å ha gått glipp av noe*

    SvarSlett
  6. Neida, det er ikke reality. Det var en typ ungdoms/oppvekst-serie. Veldig søt, og til tider veldig klein. Den finnes dessverre ikke på DVD :( Men jeg fant den på imdb i hvertfall: http://www.imdb.com/title/tt0094582/

    SvarSlett