25.12.08

Jammen meg ble det ikke jul i år også! :o)

Skal vi se, hvor skal man begynne etter long time, no blogging... Jo, vi kan begynne grunnen til no blogging! Og hovedgrunnen kalles ganske enkelt datakræsj! Er så lei pc-er som ikke fungerer! Etter mange år med "arvepc-er" som forsåvidt virket greit nok, kjøpte vi for et par år tilbake vår første ordentlige pc fra komplett.no. Gleden var stor, men kortvarig. Maskinen virket ikke som den skulle, ble sendt tilbake, reparert, returnert og tatt i bruk igjen. Etter relativt kort tid skjedde det samme én gang til. Og enda en gang... I sommer ble jeg lei av en pc som stort sett valgte å leve sitt eget liv og som blant annet begynner å ule hver gang man prøver å kjøre litt tyngre programmer. Dermed gikk vi til anskaffelse av en ny pc. En veldig driftsikker modell med veldig lite reklamasjon ifølge selgeren. Jada, etter et halvt års tid sa den pc-en også takk for seg. Fetter pc-doktor mente at harddisken var ødelagt. Så nå er den pc-en på et fire ukers rekreasjonsopphold hos forhandler og den ulende maskinen har igjen overtatt hovedplassen i stua.

Kjøkken

For de som har deltatt i avstemmingen på bloggen min, kan jeg fortelle at Hahaha-gruppen (selvfølgelig) vant! Jeg valgte selv å avstå fra å stemme, men det hadde også vært mitt alternativ! Mannen selv valgte Det kommer vel til å være litt småpirk igjen... ;o) Men jeg kan jo fortelle at det absolutt er fremgang! Tre vegger er er ferdige (bortsett fra maling etc) og i romjulen skal det komme tak på plass!


Et bilde fra gulvleggingen. Gulvet er nå på plass.

Se! En vegg blir til!


Julekalender
Og så kan jeg fortelle at også Heidi til slutt fikk sine julekalendere! Da vi var på tradisjonell pinnekjøttmiddag hos moren min, overrasket hun meg med en pose full med gaver! Jeg følte meg som en unge da jeg begynte å pakke opp! :o) Og dagen etter at jeg fikk gavekalenderen, kom Mannen hjem med to flax-kalendere til meg.

Pose full med pakker og flax-kalendere


Julekort
Årets julekort ble ferdige, om enn litt i seineste laget. De jeg ikke kunne levere personlig, ble sendt med posten fire dager etter postens egne frister. Men jeg sier som en kollega av meg, det er koselig å få julekort i romjula også! Det tiltenkte julekortbildet forsvant i datakræsjet (de fleste andre bilder er både dobbelt og trippelsikret), men vi fikk tatt noen nye i hui og hast.

Årets criss-cross-julekort

Og årets julekortbilde

Fikk også laget et bursdagskort. Over én uke før bursdagen.
Bærer noe preg av at Heidi er lei av kortlaging etter alle julekortene.

Jul i Heidi-huset
Som hovedoverskriften antyder, ble det faktisk jul i år også. Det å mangle et rom, har både sine fordeler og absolutt sine ulemper. Fordeler: ett rom mindre i huset å rydde. Ulemper: kreative løsninger må tas i bruk! Både mor og svigerfar var imponert over hvor ryddig vi faktisk har klart å få det, med tanke på hvor kaotisk det har vært her de siste månedene. Og julemiddagen ble akkurat sånn som den skulle være!

Kjøkkenskap/stuehyller. Ikke pent, men et nødvendig onde.

Trauet mitt fylt med godis. Tradisjonen tro er det nok tomt innen
nyttårsaften.


En juletrepynt

Årets julegris fylt med brente mandler.

Den herligste og den styggeste julepynten jeg har! Jeg fikk den av min
svigerinne for noen år tilbake. Hun mente den veldig godt fortalte
hvordan hun følte seg i førjulskaoset! :o)
Heidis religiøse motiv! En julekrybbe fra mange år tilbake. Vet ikke helt hvorjeg har den fra, men tror jeg har kjøpt den selv. Alle figurene har barneansikterog ungene her hjemme har alltid likt å leke med dem.
Årets julegaver
Heidi har tydeligvis vært veldig snill jente i år! Kanskje hun skal prøve å være litt slemmere? ;o)
Eller jeg kan si det på en annen måte; min kjære er gal! Han tapper kontoen for å kjøpe gaver til meg, jeg klarer aldri å matche det han gjør. Akkurat nå sitter jeg å blogger fra min splitter nye Acer Aspire One, altså en bitteliten og søt mini-pc. En moccabrun, lekker utgave. Og under over alle undre, den har ennå ikke kræsja! Og siden jeg fikk den, burde jeg jo illefall ikke fått flere gaver! Men joda, film, smykke, kremer, klokke... Og rosa crocs! Eller da mer korrekt, clogs. Med bling! Hehe, dette var definitivt ikke noe som sto på ønskelista mi! Hovedårsaken til gaven er nok dette: I sommer da vi var i Kroatia trengte Mannen fottøy til å forsere steinete strender og et par crocs-substitutter ble anskaffet for en 50-lapp. Disse skoene har etter hjemkomsten vært et yndet fottøy for hele familien, undertegnede spesielt.

Pias favorittjulegave: Funkeys. Dataspill med figurer som låser opp nye områder.
Hun ønsker seg nye figurer til bursdagen sin!
Og ja, gamlepc-en uler når det spilles. Men ikke konstant...


Heidis nye baby! :o))

Årets overraskelse! Nye "lekre" sko! Med bling!! ;o)

Edit: rett etter at blogginnlegget ble publisert, hadde vi et strømbrudd her. Og det kan virke som om det strømbruddet har tatt kverken på ule-pc-en. Jaja, sånn kan det gå...

2 kommentarer:

  1. grattis med ny Acer! Lekker er den, det er sikkert og visst!
    Selv fikk husmor en splitter ny, bærbar én, med widescreen og det hele. Har visst vært snill jeg og! (men ble litt tatt på senga, for undertegnede og husfar hadde bestemt at vi IKKE skulle kjøpe dyre gaver til hverandre i år. Og husmor holdt sin del av avtalen, for å si det sånn...) Fortsatt god jul i huset. Ser ut som dere har klart å overleve tross kjøkkenkaos!! Og det blir jo bedre og bedre, det ser jeg nå!!

    SvarSlett
  2. Husfar var sikkert veldig fornøyd med å gi deg en velfortjent gave! Så kan heller du overraske husfar en annen gang! :o)

    SvarSlett