30.10.08

Addicted

Ja, jeg innrømmer det! Jeg lider av spillegalskap! Heldigvis er galskapen uten særlige økonomiske konsekvenser og som regel er avhengigheten av relativt kort varighet.

Jeg tror det hele en gang i tiden begynte med Tetris som fulgte med den første datamaskinen vi hadde. Jeg ble ganske god på Tetris! Veldig raskt fingerarbeid... Og etter Tetris holdt jeg sikkert på med flere forskjellige kabaler og andre spill som fulgte med pc-en og deretter har det vært en rekke mer eller mindre gode nettspill som har vekket interessen. Og da snakker jeg altså ikke om poker og andre pengepugende spill.

Den siste dilla heter Bloons Tower Defense 3 (ja, det finnes Bloons Tower Defense 1 og 2 også. Bildet over til høyre er hentet fra 2-utgaven). Spillet går kort og godt ut på man må skyte på ballonger for å hindre at de passerer gjennom en bane. Og bare for å la det være nevnt, Bloons Tower Defense 3 består av åtte forskjellige baner med tre vansklighetsgrader på hver bane. Og jeg har klart alle sammen! Det er altså ikke få - hmmm - kveldsstunder (jeg KAN jo ikke skrive timer??) jeg har brukt sammen med mine skytende aper. Fortalte jeg ikke at det var aper som skjøt på ballongene? Det er det altså... Og siden det er et snilt og harmløst spill, bruker de pil, boomerang og laser å skyte med.

Og nevnte jeg forresten at jeg tror spillegalskapen må være smittsom? Nå knatrer det iallefall jevnlig i ballonger som sprekker både fra mannens og Idas bærbare...

Andre spill som har utløst diller:

Osv, osv, osv...

2 kommentarer:

  1. Det var ikke veldig lurt å presentere meg for ballongspillet, blei helt hekta med en gang...

    SvarSlett
  2. "Et klikk og du er hekta!" ;o)

    SvarSlett