6.11.12

Halvsjuk vs. helsjuk

På høstens kick off-seminar i forbindelse med jobben, fikk vi høre at vår seksjon har særdeles lavt sykefravær, ja kanskje til og med for lavt. Dette må jo være veldig hyggelig for virksomheten, for lavt sykefravær er som regel ganske så forenlig med trivsel på jobben. 

Jeg er vel blant dem som iallefall ikke trekker sykefraværet opp. Fjorårets forkjølelse ble unnagjort i en helg og (bank i bordet og tvi, tvi) omgangssjuken har holdt seg borte i flere år. Så da jeg i forrige fikk vondt i halsen, regna jeg med at det bare var litt vondt i halsen. For jeg blir jo ikke sjuk! (Bortsett fra stadig tilbakevennende symptomer på tildels dødelige lidelser - thank you, Dagbladet!) 

På fredag var jeg sjuk. På selveste fridagen min. Dagen jeg skulle pusle og sysle og få rønna til iallefall å minne om ei velutstyrt hytte. Den gang dog. Jeg fikk hengt opp nye gardiner. Noe som i seg var en bragd siden det bare var planlagt en måneds tid. Og sånn gikk nå helga.

I går var jeg på jobb. Selvsagt var jeg det. Og hevdet med dyp whisky-røst at, joda, formen er ikke så ille. Men kan vel kanskje vedgå at det ble litt illere utover dagen og kvelden. 

Så i dag sitter jeg hjemme. I sofaen. Og det går egentlig ganske greit. Og man kjenner litt på samvittigheten at man kanskje kunne ha gått på jobb i dag også. Helt til man får ei hostekule som bytter plass på innvollene. Eller prøver å bevege seg. Og kjenner at man trenger en pause underveis på de tre meterne fra sofaen til kjøkkenet.

Men i morgen, DA skal jeg på jobb...

Illustrasjonsfoto, arrangert for dagen. Neida. Joda. Neida...

9 kommentarer:

  1. Hehe! Slik er det. Vi får fort dårleg samvittighet sjølv om vi faktisk er sjuke, og det einaste rette er å halde seg vekk frå jobb!
    God bedring til deg!

    SvarSlett
  2. God bedring..og du? Husk at halsjuk nesten alltid blir helsyk hvis du ike hører etter og legger deg. Elle iallfall tar det litt med ro. Jeg tror alle foretrekker en sykedag i stede for en sykeuke..
    ;-)
    Pakk godt rundt deg og bli frisk!

    SvarSlett
  3. God betring! Bli frisk du, SÅ går du på jobb. Godt at du har remedier innan rekkevidde på bordet der. ;)

    SvarSlett
  4. Mange med din gode arbeidsmoral kjenner seg igjen i innlegget.

    Hold varmen, knask fisherman og se dårlig såpeoperaer til du er fit for fight igjen.

    God bedring!

    SvarSlett
  5. Flott illustrasjonsfoto. Og god bedring!

    SvarSlett
  6. Nei, nei Heidi !!

    La nå den stakkars skrotten din få en dags hvile til, så skal du se du vil føle deg MYE bedre på torsdag, og DA kan DU få gå på jobben igjen ?

    Husk, vær snill mot deg selv, hører du ??

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. ...oopss...og i min "preke" til deg, glemte jeg helt å si:

    GOD BEDRING, søte deg :)

    SvarSlett
  9. Takk for god bedring-ønsker, dere! I dagen har formen vært mye toppere og det var helt greit å være yrkesaktiv. Det var mandag jeg burde vært hjemme... ;o)

    SvarSlett