4.6.11

Sommersysler

Mens andre bestreber seg på å ha uteblomstene klare til 17. mai, gjør Heidi sitt beste for å få ut litt blomsterprakt sånn iallefall før midten av juni, alternativt før sankthans. I dag har jeg altså klart å fylle to blomsterbaljer med blomst, samt bære ut liket av pelargoniaen jeg så optimistisk plasserte i kjellertrappa i høst for ny framdriving denne våren. Jeg tror den er hinsides alt som kan kalles liv, men jeg har skvalpet på litt vann i fåfengt håp. I morgen står muligens beplantning av en krukke med blandede blomster for tur. Og fjerning av noen gule optimister som koser seg langs hekken. Da tror jeg også naboen blir glad.
Veggpryd. Muligens hengepetunia samt en annen hvit blomst.

Det er forresten ganske interessant å ta seg en tur på Plantasjen. Der Heidi bare grabber med seg den ene blomsten etter den andre fordi hun synes den er fin, observerer hun andre mennesker som plasserer blomstene i grupper på gulvet for å se om de matcher. Om de jeg har kjøpt i det hele tatt passer sammen, finner jeg ut i morgen. Sammen skal de stå uansett!

Etter hardt hagearbeid - ja, for jeg har faktisk klippet gresset i dag også, hele fire kvadratmeter er det vel igjen etter garsjegravingen og med store jordhauger jeg ennå ikke helt hvor jeg skal gjøre av - har man fortjent litt snadder. Og hva er vel bedre sommersnadder enn jordbær med vaniljekesam?

Til og med ganske så sunt! 

1 kommentar:

  1. Jeg satser alltid på å ha fine blomster sånn rett før vi drar på ferie og så er det vissent når vi returnerer. Ja, de fikk vi glede av liksom....

    Heldige heldige du som skal til Sør-Frankrike!

    SvarSlett