26.5.09

Kjøkkenoppdatering #35371

Har vært en smule sløv når det gjelder kjøkkenoppdateringer i det siste. Og det er ikke fordi det ikke har skjedd noe, det har derimot skjedd mye! Og jeg håper håper håper at når pinsen ringes inn evt. ut, så skal kjøkkenet være så godt som ferdig. Bortsett fra problemet med hjørneskapene. Ikea har vært tomme for hjørnekaruseller leeenge. Har fått tips om at Norema kan ha tilsvarende karuseller, men så langt jeg har funnet ut, har Norema trådkaruseller mens jeg vil ha tette. Nok om det (hvis ikke noen skulle ha noen lure tips?).

For snaut to uker siden fikk vi atter vann tilbake på kjøkkenet. Og for å nevne det, vi har vært uten vann siden februar! Og siden da forbrukt vår andel av papp og plast i form av tallerkener, glass og bestikk. Nå kan vi igjen bruke vanlige tallerkener, vanlige glass og vanlig bestikk. For deretter å putte det inn i oppvaskmaskinen. Og det er regne himmelen for en familie på fem som ALDRI har hatt oppvaskmaskin før. Dessuten kan vi lage mat. Ordentlig mat. Helt eller delvis fra grunnen av. Jeg har til og med for første gang på flere år laget brun saus fra grunnen av. Har en tendens til å ty til poser akkurat når det gjelder brun saus må jeg skamfullt innrømme, men no more! (Hahahaha...)

Ellers: Vi har omsider funnet flisene vi skal bruke, de er kind of white, ørlite buklete, snart på vegg. Og vi har kjøpt kjøkkenmøbler. Vi gikk bort fra den tenkte barløsningen og valgte istedet et lite bord med klaff og to stoler. Argumentet for valget var i hovedsak at disse stolene kunne kombineres med spisestua, noe en barkrakk naturlig nok ikke hadde kunnet. Så det som nå gjenstår, bortsett fra litt listing her og der, er egentlig å fylle skuffer og skap. Og det er MYE vanskeligere enn jeg hadde trodd! Kun én skuffrekke står på samme sted som i det gamle kjøkkenet, resten er helt annerledes og nye tanker må tenkes.

Nå er ørliten sniktitt på noen få detaljer fra kjøkkenet, før jeg til helga forhåpentligvis kan vise fram alt i hele sin prakt! :o)

Ordnung muß sein! En intens jakt etter firkanta, gjennomsiktige bokser av god kvalitet er avsluttet og Heidi kommer til å ha suveren orden i skuffen sin!

Etter mange år med brødskuff hadde vi nå lyst på brødboks. Denne skled rett inn! Og et tips: Boksen er 150,- kroner billigere på Clas Ohlson enn Jernia.

Kjøleskapet ble omsider koblet til og innviet i dag. Har nesten ikke lyst til å fylle det med ting, er så deilig med ryddige og oversiktlige hyller. Men det er lite i forhold til det vi er vant til. Og fryseren er nærmest en vits. Note to self: Innbyggingskjøleskap er MYE mindre enn frittstående.

6 kommentarer:

  1. Så du fant tysker-s'en altså. (Det så veeeldig feil ut) Var det riktig det Benjamin sa?

    SvarSlett
  2. Jeg synes det ser helt riktig ut, jeg! ;o) Benjamin visste hva han snakket om.

    SvarSlett
  3. Det blir så fint! Samtidig gruer jeg meg til vi skal i gang med samme prosjekt.. (grøss..)

    SvarSlett
  4. Deres prosjekt kommer neppe til å ta riiiktig så lang tid som vårt har tatt! ;o)

    SvarSlett
  5. Hei, så bra at du er på plass. Får se på tiden som gikk som en mulighet til å gjenoppdage alt man tidligere bare har gjort av vane og sette pris på de små tingene (og bla bla bla, nå skal jeg snart gi ut slik vær glad i livet ditt bok;)He he)

    SvarSlett
  6. Så fint det blir. Endelig !

    SvarSlett