24.6.08

Favoritter

"Hvilken farge synes du er finest? Hva er det beste du vet (å spise)? Hvilket dyr liker du best?" Ofte stilte spørsmål fra yngstefrøken her i huset og spørsmål som synes umulig å svare på... Hvilken farge som er finest avhenger ofte av humør og motesvingninger, hvilket dyr jeg liker best kommer helt an på bikkjas oppførsel (selvom jeg nok fortsatt mener hest er best) og hva som smaker best, kommer heeelt an på hva man har lyst på akkurat der og da. En gulrot dekker ikke behovet for sjokolade for å si det sånn. Men når det gjelder musikk!! Der har jeg endelig kommet til et standpunkt! Jeg liker mye musikk og hører gjerne på mye forskjellig (hei, Benjamin), men det er én låt som overgår alt! Jeg har elsket låta i mer enn 30 år, bruker den som vekkealarm på mobilen og blir GLAD hver gang jeg våkner og hører den. Jeg har søkt litt på youtube og funnet flere versoner av den. Gymnopedie No. 1 er opprinnelig et pianostykke av Erik Satie og første versjonen jeg legger ut her, er vel den som ligger nærmest originalen. De to neste legger jeg ut fordi de er litt mer spennende å se på. :o)



Manga-inspirert versjon (eller animé som jeg akkurat har lært at det kalles).



Og til sist; undervannsrobot (?)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar