19.4.15

Grønn uke

OK, det er på tide å fortsette kampen mot/med/for nyttårsforsettene. Og nå er tiden inne for å ha en mattemauke. (Er ikke helt sikker på hvordan man egentlig burde skrive det, mulig det blir mer forståelig hvis jeg skriver mat-temauke, altså ei uke med et spesielt tema matmessig...) 

Jeg spurte tenåringen hva slags tema hun ønsket (og håpet vel kanskje at hun skulle si italiensk eller mexikansk eller noe) og hun var veldig rask med å svare "vegetar". Vel, vel, vi gjennomførte ei vegetarisk uke i fjor da tenåringen lukta på muligheten til å konvertere til vegetarianer og vi skal vel alltids klare det igjen. Når jeg tenker etter, så har vel alle tre jentene mine vært gjennom vegetariske perioder. Eldstemann holdt ut i drøyt 50 dager, yngstemann noe lenger, men ingen av dem endte opp i det grønne sporet.

Sånn helt personlig er jeg slett ikke overbevist om at mennesket er skapt til å leve av plantefôr alene, men jeg er helt klart for det å spise mer grønt og ha grønne dager innimellom. Nå er ukemenyen spikra, oppdateringer kommer muligens underveis. Iallfall på Instagram...

Grøntfôr. Og rødtfôr. Og oransje- og hvittfôr...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar