19.11.13

Gravity


Det er en god stund siden jeg lot meg begeistre av filmer i 3D. Avatar var bra, men etter det har jeg personlig stort sett foretrukket filmer i vanlig 2D selv om 3D har vært et alternativ. Nå har jeg imidlertid gjort et unntak. Og jeg anbefaler alle andre som har planer om å se filmen Gravity det samme! Og ikke minst, jeg anbefaler alle å se Gravity!

Jeg aner ikke hvor realistisk Gravity er, men jeg innbiller meg at den er ganske autentisk. For selv om hele filmen utspiller seg i verdensrommet, er dette slett ingen science fitction. Den handler om et par astronauter som er ute på et arbeidsoppdrag for å gjøre noe vedlikehold på Hubble-teleskopet. Mens de befinner seg der langt oppi intet, forårsaker en eksplosjon i en russisk satelitt en katastrofal kjedereaksjon og våre venner, spilt av Sandra Bullock og George Clooney, utsettes for stor fare. Hvordan skal de klare å returnere til jorda når romskipet deres er skadet?

Filmen har kun de to nevnte skuespillerne på rollelisten, bortsett fra en astronaut du ser svevende rundt, samt en stemme som høres over radioen fra jordkloden. Det er vakkert, intenst nervepirrende og jeg er sjeleglad for at jeg aldri skal bli astronaut! Jeg blir ikke overrasket om vi får Oscar-nominasjoner for beste visuelle effekter, beste kinematografi eller beste kvinnelige hovedrolle!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar