16.8.08

Makro

Denne uka kom min kjære hjem med en ny gave til meg. En etterlengtet, men altfor dyr gave. Et makroobjektiv har lenge stått på ønskelista og nå eier jeg altså et! Hvor sint kan man da egentlig bli for at mannen også denne helga har tatt turen på biltreff i Sverige istedet for å jobbe med kjøkken??

I går ble jeg sendt ut i hagen for å leke litt med den nye babyen og jeg må si det er mye vanskligere å bruke et makroobjektiv enn jeg var klar over! Men, her er iallefall mine første, spede forsøk. Bildene er noe beskåret, men bortsett fra bilde nummer to er ingen justeringer gjort. Tror jeg kommer til å bli glad i det objektivet bare vi har blitt litt bedre venner! :o)






2 kommentarer:

  1. Kjempebra start spør du meg! :o)) Likte spesielt godt fluebildet som lyset var så jevnt og fint på! Nå kjenner jeg at det klør i makroobjektivet mitt også (kan tolkes fritt) Dvs. jeg har jo bare mellomringer, så jeg er en smule misunnelig nå... :o)

    SvarSlett
  2. Jeg tolker og jeg tolker... ;o)

    Men du? Har du et bra tips til hvordan man kan få disse helsikes insektene til å stå stille? Eter??

    SvarSlett