17.12.12

Oppsummering desember - så langt...

Selv om jeg til tider blir mildt mobbet av enkelte kolleger for min glede og forventning til jul (basert på et noe tidlig juleinnlegg for et år eller to siden), vil jeg påstå at jeg er mer avslappet til høytiden (les: treg) enn de fleste jeg følger på blogger og instagram. Eller observer på hundelufteturer i kveldsmørket. Hus har vært ferdigpynta siden begynnelsen av desember. Det tidligste tilfellet av ferdigpynta hus jeg hørte om, var helga før første advent. Jeg spurte ikke om det inkluderte juletreet også, men det hadde ikke forundra meg...

Jeg er selvfølgelig ikke helt bak mål selv, og jeg har klart å få lagt på to av tre adventsduker. De var selvfølgelig ferdigstrøket 1. desember - og havnet på bordet forrige helg. To av dem, altså. Den tredje henger fortsatt over en stolrygg. Og så har vi selvfølgelig tent adventslys - det tredje tok vi til middagen i dag. 

Ellers har det vært avholdt julebord på jobben. Riktignok var dette 30. november, men siden jeg var til over midnatt og vi dermed bikka desember, får det være med på desemberoppsummeringa. Julebordet ble holdt med svensk thouch denne gangen. Til noens glede og andres irritasjon (temajulebord nå igjen!) 

Svensk flagg og halmbukk - svensk, svensk...

Heidi-malte Dalahester til dekorasjon - svensk

Vi hadde til og med en opplagt Eda-Pelle på besøk! (Ikke helt svensk...)

Julekortbildet er tatt, sendt inn, fått tilbake og i ferd med å sendes ut. Moren min syntes julekortet var så fint (helt objektivt sett) at hun puttet det i veska for å vise det fram til alle som er eller ikke er interessert.

Ikke julekortbildet, men jeg kan avsløre at elementene som her er avbildet, er sterkt inkludert.

Den første julestjerna (fredagsblomsten! fra Mannen) er allerede i ferd med å kollapse 

Døende julestjerne

- mens amaryllisen er på sitt flotteste - én uke før julaften.

Amaryllis i full vigør.

Jeg har selvfølgelig full kontroll over julegaveinnkjøpene.

Full kontroll!

Og spisestuebordet er nesten klart til å dekkes med stasporselenet. Legg merke til den flotte og LEVENDE julestjerna.

(Her har jeg da enda ikke fått lagt på advenstduken - neste år kanskje?)

Julekalenderen min antyder sterkt at jeg nå bør begynne å få ut fingeren og GJØRE noe - her skal holdes selskap både julaften, 2. juledag og mere til. 

Noe slunken julekalender - og manglende dørlist kommer garantert ikke til å bli montert på denne siden av jul!

1 kommentar:

  1. Hehehe - je gliker holdningen din, Heidi !

    Blir jul, uansett :)

    Skjønner jo at adventsduk nr. 3 ikke får hedersplassen på det bordet... der var det jo fult av alt mulig annet.

    Lykke til videre :)

    PS, fremdeles ingen ugle å få i adventskalenderen...? hmmm

    SvarSlett