15.11.08

Panikk 2

Eller, panikk og panikk. Frustrasjon eller irritasjon eller hva jeg nå skal kalle det, er kanskje bedre begreper. I går fikk vi prisoverslag fra elektrikeren. Og det er mulig jeg er fullstendig langt ut på jordet og over alle hauger når det gjelder priser på håndverkere, men ærlig talt. Prisoverslaget var på 48 ooo,- kroner!!! Er det vanlig? At det blir så dyrt altså? Det er søren meg mer enn det vi kommer til å betale for hele kjøkkeninnredningen! Det er snakk om å legge opp tre punkter pluss kontakt til komfyren. Vi skal ha lys i to vitrineskap, lys under overskapene, samt et klargjort punkt i taket til lampeoppheng. Og varme i gulvet på et område på 1,5x3 m. Det siste skjønner jeg er fordyrende, men...? Nei, her må hentes inn flere anbud!! >:o/

5 kommentarer:

  1. Bruk anbudstorget, da vel!
    www.anbudstorget.no

    Her fikk jeg rask tilbakemelding, altså!

    SvarSlett
  2. Hei jeg er ikke sikker, men det jeg vet er at det gjerne utstyret som koster mye. Hvis det bare er å trekke til de punktene høres det veldig dyrt ut, men hvis det må legges en ny kurs i sikringsskapet så er det kanskje ikke så på jordet? Men slikt er dyrt, (og egentlig vil vi jo bruke pengene på fine ting istedet for slikt som ikke vises...;D), vi hadde en rørlegger her som trakk opp et rør og fikset noe ifht oppvaskmaskinen, det ble 10 000 for en jobb, da ble jeg irritert da! Men nå virker jo det ene og det andre. Og det er jo kjekt...

    SvarSlett
  3. HH: anbudstorget skal absolutt sjekkes ut! Takk for link! :o)

    C: Vi har jo forsåvidt visse erfaringer med elektrikere fra før. I fjor (tror jeg det var) fikk vi montert dobbel stikkontakt pluss ekstra utelampe ute. Og regningen kom på rett under 9000,- kroner! For to ting, liksom. Og da de i tillegg hadde klart å koble feil slik at vi slo av strømmen i stikkontakten når vi slo av utelyset... Hmrf!

    Ang. kjøkkenet: ja det skal legges opp ny kurs, men når jeg har regnet 5000,- kroner på det, 10 000,- på gulv, 1000,- pr punkt (det er ille veit du, når en dobbel stikkontakt i utgangspunktet koster under 100,- kroner...), samt 10 timers jobb av 700,- pr time ++, så kommer jeg fortsatt ikke opp i 48 000,-. Vi må iallefall be om et spesifisert anbud!

    SvarSlett
  4. Hei Heidi! Takk for at du tittet innom bloggen min. Jeg kan jo ikke være noe dårligere,så jeg titter innom din. :) Så spennende med nytt kjøkken, men jeg kan godt være med å dele litt frustrasjon over den dyre elektrikeren! Håper dere finner en som er litt billigere! Kanskje vi kan titte en tur innom når kjøkkenet er ferdig?
    Hils!

    SvarSlett
  5. HVIS kjøkkenet blir ferdig en gang, kan dere sikkert komme innom, Line! ;o)

    SvarSlett