18.5.08

Epletre

I hagen vår står det et gammelt epletre. Krokete og med mose greinene. De siste årene har det ikke båret så mye frukt. Ikke at det har spesielt gode epler, men gammeldagse glassepler som er best å spise før de blir helt modne. Jeg har lenge ønsket meg en kyssebenk rundt stammen...

Akkurat nå er det på sitt vakreste med sine hvite og rosa blomster. Men i år, som i fjor, har det blitt lurt til å blomstre litt for tidlig. For når det som nå har blitt kjølig igjen, blir det lite insekter. Og uten insekter blir det ingen epler... Men da jeg sto ute i dag for å ta bilde, hørte jeg plutselig at det summet! Og oppdaget iallefall én liten fyr som var ute og gjorde jobben sin. Eller, det var kanskje heller en frøken. Jeg vet ikke helt hvordan arbeidsfordelingen er blant humler, men det forundrer meg ikke om det også der er damene som må gjøre jobben... ;o)

1 kommentar:

  1. Epletrærne er så flotte når de blomstrer. Og du har tatt så flotte bilder! Snart blir det nytt kamera her i hus også, venter bare på posten, og det kan jo som kjent ta sin tid... :)

    Håper dere hadde en flott 17.mai.

    SvarSlett